Minggu derita

Korang tahu tak earning Nuffnang aku dah sampai 2K dan sila percaya sekarang.Hikhik!Kalau dah follower takat 17 orang,sahkan 2K,2 sen pun belum tentu masuk.Syahduuuuuuu.....

Orait.Makanya berakhir la sudah minggu yang aku definisikan sebagai Minggu Serba-Serbi Tak Kena.Mahunya tidak kalau due date nak kena submit assignment sama je dengan date test midterm kedua.Harus tak gelabah aku sampai seminggu aku tidur dalam keadaan pegang handphone kat tangan kononnya nak stay up la bagai last-last aku kemana,stay up tu kira dalam mimpi je la.Tiap kali alarm bunyi mesti nak delay lagi sejam,bunyi lagi,delaykan lagi dan sudahnya azan subuh berkumandang maka masuklah waktu subuh ye puan-puan.Dan buku kemana,assignment tak complete2 jugak.Gila stress walau hakikat stress carik sendiri.Moral of the story jangan bikin assignment last minute tapi seperti biasa benda sama je berlaku kat aku.Bila nak berubah aku pun tak tahu.Masuk 1 Jan tiap tahun,azam baru tak pernah lupa.Masuk pulak 1 Muharram,azam baru jugak tapi benda sama jugak yang berlaku.Bila nak insaf aku pun tak tahu.Jati diri tak cukup utuh agaknya.Syahduuuuu.....

Tapi apapun kalau dah selesai test International Marketing kira lega la jugak walau Rabu depan ada lagi satu untuk paper Finance.Tinggal lagi satu minggu untuk study week pastu final exam.Haru....Insyaallah study week yg seminggu tu cuba pulun study habis-habisan.Kalau boleh telan nota tu aku telan.Lagi best kalo ada roti memori tu just pakai letak je kat buku pastu makan roti tu.Confirm ingat semua formula.Jap lagi la aku sms Doraemon tanya agak2 dia simpan lagi tak roti tu.Maklum la sejak2 versi baru Doraemon ni aku tengok Nobita tu dah tak bengap lagi dah,maybe dah tak guna dah roti tu.Huarghh.......

Sebut pasal test aritu,ada la satu paper tu aku rasa mmg *$3##@88!! sangat.Sebabnya bukan kerana paper tu susah sampai tahap kau rasa nak terjun kerusi,tapi sebab coursemate aku yang tahap $%%#$^ berani dia meniru guna Ipad woiiiii.Aku yg sakit2 kepala nak fikir stage untuk blueprint,membe tu baik punya bukak Ipad siap terpampang kat screen tu skali gambarajah lagi.Syabas bete!Syabas sbb kau bernasib baik lecturer tak nampak.Tapi serious rasa cam harrrr jugak.Tapi takpe la.Dah nak buat macam mana kalau dah dia genius ikut jalan macam tu.Aplikasikan teknologi la katakan.Ntah macam mana tukang jaga exam tu terlepas pandang tak tahu la.Mungkin sbb tmpat besar,total student pun ramai kot.Nasib laa....

Dan cerita hari Selasa tu pulak,aku mmg dah tak larat nak pergi kelas jam 9 pg maka aku sambung tidur lepas subuh.Mana tak ngantuk kalau malamnya lewat gile aku tidur.Serious otak blank sangat.Isnin tu aku dah buat hint kat bebudak ni esok aku nak skip kelas.Dan buatnya aku duk fikir punya fikir dalam kepala otak pasal kelas tu terus layan sampai dalam mimpi.Dalam mimpi tu aku mimpi lecturer call aku.Sekali Arie kejutkan aku cakap lecturer call.Ala sudah!Bangkit je mata tacap terus kat jam dah pukul 9.15.Alahai!Mmg sah aku tak pergi kelas dah nih.Aku pun call balik lecturer tu sekali dia gtau kelas batal.Yahooooooooooooooooooo!!(jgn ikut student macam ni sbb hampeh!)Dan dia sebenarnya terlupa nak inform awal dan mintak tolong aku inform kat kawan2.Bila dia tanya aku ada kat mana,gabra punya pasal aku jawab ada dekat luar.Time tu tak kesah la dia fikir luar tu kat mana sbb hakikatnya aku ada kat atas katil.Hohohoho!Dan bila aku inform bebudak tu confirm la diorang jerit,"Tak aciiiiiii!".Hahahaha!So aku sambung beradu tapi tak lama sbb anak aku dah bangun so kena siapkan dia la puleksss.Kiranya tak rehat jugak la aku nampaknya.

Now,aku in mode yg lenguh2 satu badan.Serious aku rasa nak pergi berurut tapi tak tahu kat mana.Nak pakai terjah spa mcm tu je kurang2 kena standby jugak duit note besar sekeping dua.Mau kena charge baikkkk punya karang melopong takleh bayar padan muka.Hmmmm...............tengoklah esok macam mana...........
Bahagiakan makcik ni duk bersantai?uhuks...




No comments:

Read.Think.Express

Trust Yourself When Others Doubt You