Entry penuh kekesalan~


Aku rasa mcm tak adil pulak bila aku tulis entry macam semalam.Tapi sebenarnya aku teringat satu status yg di post oleh seorang schoolmate aku.Satu batch dgn aku jugak dan dia pernah tulis status yg point supaya orang lain tak perlu la nak sibuk sgt dgn apa status yg dia post sbb itu untuk wall dia dan bila benda tu masuk wall dia so ikut suka hati dia la nak tulis apa.Jadi bila dah wall dia,dia boleh letak je la apa benda yg dia nak letak so orang lain jangan duk sibuk nak jealous kat dia or sibuk nak sakit hati kat dia.Dan aku rasa mungkin dia lupa bila dia post kat wall dia,post dia pun masuk jugak dekat wall orang lain dan org lain mmg dapat baca.Aku tak kesah pun apa kwn2 aku nak post dekat FB tapi kalau smpi nak claim ada org dengki dgn kejayaan dia itu yg aku nmpk pelik tu.Syok sendiri ke apa.Tapi tak tau la kot2 ada yg PM dia kot.Tapi lain la kalo blog.Kau tulis la segala apa yg kau nak tulis dalam blog sbb orang akan ada option kalo rasa nak baca,teruskan dan kalau rasa mual sgt dgn tulisan org tu,just leave the page.

Suka hati kau la Senah.Kau tulis la apa benda yg kau nak tulis.Cerita lagi detail pasal sembelit kau tu pun bagus jugak.Hahahaha!Ini bila dah terlalu biasa sgt duk post status kat FB sampai benda yg sulit mcm tu pun nak cerita kat orang.Lupa pulak aku nak tanya taik kaler ape yg keluar.Wakakaka!

Sama juga bila seorang yg professionnya seorang guru dan doktor yg mmg sah2 deal dgn org ramai,tapi kalo kat FB maki org kemain lagi.Hilang 30% keyakinan aku kat diorg ni.Hehehe!Tapi dulu aku pernah jugak guna bad word ni sbb kononnya marah sgt,tapi sekali ada kwn tegur terus aku terkesima dan lepas pada itu mmg aku fikir dulu la sebelum nak hambur2 sesuka hati mak tiri bapak kau ni.Hehehe!Tapi terima kasih la dgn teguran kwn aku tu.Tak tegur aku tak sedar.


Tapi apaun,aku harus belajar menghormati hak orang lain.Dah kalau dia lagu tu,kau layankan aje.Kalau tak boleh sgt,kau unfriend je la dia.Tak rugi apapun sbb aku pun fikir dari kita rasa annoying tiap kali bukak FB pastu baca post yg ntah hapa2,kau delete je dia.Tak rugi pun sbnrnya.Sekian.

No comments:

Read.Think.Express

Trust Yourself When Others Doubt You