Bila stress jer time nak final...time nak final jer mula la stress.Uhhh!

Minggu ini adalah minggu yang agak stress bagi aku.Totally exhausted!Mahunya tak stress dengan carrymark aku yg tidak berapa nak mengembangkan lubang hidung ditambah lagi dengan banyaknya subjek nak kena cover untuk final ni.Serious aku teramatlah stress dan yang paling membuatkan aku lagi stress bila teringat kat final exam tp tak ada pulak usaha nak ambik buku terus study tapi balik2 duk insaf menginsafi diri je lebih namun tiada effort pun dibuat kesan dr keinsafan tersebut.Urm!Tak tau la apa nak jadi dgn aku.

Bila pikir balik kadang2 betul gak ckp mak aku.Statement maut Kak Ani setiap kali aku mengeluh,"Itu ah dulu doh molek keje galok nok sambung blajo.Bila masuk blajo branok pulok!".

Isk!Statement pertama aku boleh terima tapi yang kedua tu buat aku marah.Aku smack kang baru tau.Eh!Marah mak sendiri.Sah2 ciri-ciri anak derhaka aku ni.Maafkan anakmu.Urm!Dah nak buat mcm mana,udah rezekinya.Takkan aku nak tahan2 pulak.Hilang satu nikmat dunia.Huks!Maka utk membuktikan kata2 mak aku tu tiada benarnya maka aku pun dengan berkobar-kobarnya mula pasang azam.Korang jgn ingat time tahun baru jer baru nak pasang azam.Berazam hari2 pun takpe.Tarrak hal.Teringat tahun baru,birthday aku 1 Jan.Ehehehe!Saje remind takut ada yg terlupa.

Maka aku pun mula la muhasabah diri dan step 1 yang aku ambil adalah dgn print jadual exam dulu.Sila abaikan gambar bodoh kat jadual tu sbb aku tension gile time tu bila fikir kenapa la aku tak tukar setting time nak print dan yg keluar adalah jadual exam dgn tulisan yang maha kecik ibarat taik hidung aku lg besar dr tulisan tu.Sabor jer la sbb kena tenung lama br nmpak kejelasannya dan sah2 tak leh nak highlightkan sbb sekali aku highlight,confirm 4 courses skali masuk.Isk!Kalau semua exam tu aku amik,aku mmg genius tahap Albert Einstein la dan mungkin lg hebat dari dia.Wakakaka!Nk print balik karang,printer pinjam.Printer kat umah segan nak beli ink baru.Bkn yg jenis suntik2 masuk,ini yg jenis tukar catridge (btol ke x aku eja ni?lantak ah!).Malas la aku.Minggu ni aku kopak sket so tak kuasa mak nk layan.Jadinya drp aku kena sound free,baik aku redhakan jer la.

*Asal pic bwh sekali tu nak lukis pic bear tp terlukis binatang alah tu pulak.Dah mcm pic b**i jer aku tgk.Heks!

Berkobar2 betul semangat aku siap tanya member2 apa lagi yg belum settle moh kita settlekan.Semannngatt giteww but as usual it is just like a warm warm chicken shit je la,pastuh hurmm!Tapi ada la satu minggu tuh aku mmg struggle gile.Sedikit bangga dgn keupayaan diri sendiri.Waktu tu setiap apa yg lecturer ckp musti aku take note la sampai tahap kerajinan melampau tu dpt dinilai bila dgn confidentnya aku buat pengiraan utk revision Statistic kat atas note Managerial Economic (sbb lupa bwk note pad) dan konon2 lepas kelas nak salin balik dan sekali tu lecturer kutip latihan tu dan mahu tak mahu zapppp!selamat tinggal note.Isk!Agak terkesima sbb risau pasnih mesti takleh study sbb note tak complete.Dan2 jer walau sebelum ni tak pernah heran pun kalau note tak lengkap.


Khuyuk jer aku time buat kerja Statistik ni.Ignorekan background sbb time ni aku buat kat dlm bilik hostel coursemate aku.Time buat garisan laju tapi time mengira,jeling sebelah sbb compare jawapan sama ke tak.Hehehe!Diam2 je ngah copy paste sebenarnya.Hehehe!

As usual aku tukang sibuk jer.Kat depan bilik lecturer ngah antar assignment.Sempat lagi bergelak ketawa.Sikit pun tak ada riak kecut perut ingat final.Tapi itu time duk melepak sambil buat lawak bangang tapi bila ingat final selalunya akan  diam kejap pastuh gelak balik.Apa motif aku pun tak tau.

Tapi betullah penangan final ni sampai terbawa-bawa dalam tidur.Jadi memandangkan study week pun bakal bermula,aku pun pasang la azam untuk study dengan bersungguh-sungguh.Namun dari dulu sampai sekarang sebelum nak start study aku ada satu habit yang mana aku sendiri takleh nak lari iaitu kemas bilik dulu sebelum start study.Aku tak suka bilik tak kemas sbb ia boleh buat aku hilang konsentrasi.Misalnya kain baju yang tidak berlipat,mainan anak yg bersepah dan juga habuk yang ada dimerata tempat.Bak habuk ni aku sendiri pelik sbb bilik aku ni cepat sgt berhabuk walhal kedudukannya bkn kat tepi jalan pun.Dan plss jgn nak tuduh aku sebenarnya pemalas.Hihihi!Maka,get ready la utk vakum bilik.

Ok.Dah siap kemas semua baru rasa lega sikit dan ambik kesempatan rehat kejap kat atas katil pastu tgn gatal pulak nk on tv.Mula2 layan AFC.Aku suke tgk Chuck's day off-dah la ensem pandai msk lak tu,hehehe,pastu bila habis lyn channel lain lak mcm tak best terus bukak E! pulak.Layan Kimora kejap.Best betul la hidup minah ni.Maklumlah duit banyak.Hmm berangan kejap kalau aku la sekaya Kimora.Eh,takleh jadi ni.Berangan saje dh mkn banyak masa walau berangan tu bkn kena bayor pun.Terus bingkas bgn.Aku ni selalu sgt menyimpang dr niat asal.Belek2 jadual exam balik tgk tarikh bila start sbb berkira-kira 12hb Nov nak turun KL.Sempat lagi tu.

Balik pada tujuan asal.Weh!Aku nak study la.Fikir nak start subjek apa dulu.Lilau2 mata nampak pulak buku mcm tak teratur,susun buku dulu la ikut saiz yang kecik depan yang besor kat belakang.Ngah susun terjumpa pulak buku resepi utk anak.Browse kejap ah tgk esok nk msk apa utk dia.Ok siap,tutup buku.Ler asal la stationery aku sepah ni.Belek2 dulu pilih mana yg ok mana yg tak.Tak ok terus campak tong sampah jugak masuk.Pastu time tu la pulak baru teringat list brg anak yg nk dibeli tak buat lagi.Sebelum terlupa,buat list dulu.Tengah syok duk fikir,baru teringat anak.Eh??Anak akuuu.Mana pulak perginya.Aish!Cari anak kejap.Hambik kau.Kat sini rupanya dia.Diam2 jer duk dalam tu.

Cuba korang cakap mcm mana aku nak concentrate study kalau lagu ni sbb pantang biar sikit ada jer projek mega dia.Ni sah2 takleh keluar sendiri punya.Aku jugak yg kena keluarkan.Postponed dulu la study.Settle anak dulu biar dia tido apa semua baru start study.Dah tido nnt senang sikit.Aman pun aman leh concentrate lebih sikit.Time tu bolehlah aku buat revision sikit.Ingat nak buat note ringkas apa semua,buat latihan sikit ke apa.Banyak tu.Semangat la katakan.

Setelah bertungkus lumus selamat juga dia tidur.
Minum susu-Checked
Tukar pampers-Checked

Berjaya aku.Hah!Apa lagi.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aku pun tido la skali.Penat dowh.Esok jer la aku start study.................

No comments:

Read.Think.Express

Trust Yourself When Others Doubt You