Beras + sakit kaki + puding roti

Harap saya mampu konsisten.Sebab saya ni ada menghidap penyakit hangat-hangat taik unta sebab tu la ada waktu rajin giler update blog,ada waktu tak update boleh sampai setengah tahun.Muahahaha!

Cerita hari ini takde la menarik sangat pun takat kisah hidup seorang perwira eh kesitu pulak.Kisah hidup seorang isteri yang tidak bekerja makan gaji tapi orang ingat dia mcm kerja makan gaji.Isk pelik saya.Hang on there!Takyah discuss la pasal tu sebab ia tak penting sangat dan tak sepenting mcm benda saya nak cerita ni.

Entry sebelum ada saya cerita pasal kaki sakit sampai jalan terhencot-hencot.Alhamdulillah dah sembuh.Syukur.Tapi......................................................................................................kat lain pulak kena tadi apabila tak sengaja aku tersepak pulak tayar troli Coles.Owh sakitnya hanya tuhan je la yang tahu.Sambung mengaduh!

Pagi tadi lepas hantar TND pergi sekolah,lepas tu pergi pick up tupperware kat rumah student UQ.Dan lepas tu terus ke Coles.Harini ada promosi hebat beras Brasmathi satu bag 10 kg just $9 dari harga asal $18.Separuh harga beb.Separuh harga.

Memandangkan saya ni caterer yang berdedikasi,time beras murah ni pakat la borong buat stok tapi malangnya waktu sampai Coles tadi,anak pulak ketiduran tambah pulak kaki sakit double tersepak tayar troli,bla bla bla dan bla,last2 saya hanya berjaya bawak pulang 4 bag sahaja.


Baru keluar rumah terus ketiduran.

Gigihla bawak beras segala dan alang2 dah duduk kat luar tadi tetiba rajin pulak susun rak,ya rak ini baru ku beli pada harga $15 tak silap ke $20.Hehehehe!Murahkan.Second hand what do u expect. Muahahaha!

Tapi sangat convenience la pada saya untuk simpan barang2 besar seperti ini cuma ada kerisauan juga ni.Winter bakal menjelang tiba.Walau banyak spesis haiwan tak lama lagi akan hibernate sampai habis musim,namun ada beberapa haiwan yang tak berapa nak hibernate tu ku risau takut mengacau kat ruang store saya ini.Lebih-lebih lagi Cik Siti Wan Kembang.Itu nama Malaysia.Kalau nama Aussie Chris Hemsworth.Miahahaha!


Nak menayang jugak.Ruang kita simpan barang.Hihihi.Sajer nak tayang beras 4 bag tu.Kikikiki.Tapi ni dalam garaj sebab tu takut sangat dengan Chris Hemsworth tu.Nanti la buat projek pembersihan secara besar-besaran.Setakat ni tak pernah jumpa lagi.

Dan cerita lepas semua kerja dah siap tadi baru Kak Nora call nak datang bawak sekali anak sedara Kak Kaseh dan Christine.So saya pun apa lagi mula la gelabah membersih dapur maklum la tetamu nak datang.Dan sedang syok mengeringkan pinggan mangkuk untuk disimpan sekali jatuh pulak sudu kat atas kaki dah la saya punya sudu jenis belakang berat.Aduh!Aduh!Aduh!

Banyak betul isu dengan kaki sehari dua ini.Dan tadi saya sambut tetamu dgn hidangkan mereka puding roti.Itu je yang saya sempat fikir untuk serve guest yang akan sampai ke rumah within 25 minutes,Huahuahua!Puding roti memang senang dan simple.Tambah lagi kat sini siap dah ada jual sos kastad yang sangat la sedap.So lagi cepat la kerjaku.

Jadi itu je la ceritanya.Huhuhuhu!


No comments:

Read.Think.Express

Trust Yourself When Others Doubt You