Part 1:Cuti-cuti Malaysia

Last two weeks aku and family (me,Arie & Damia) pergi bercuti.Tak malu aku cakap this is the first time since kitorang dh ada Damia.Pity of her.Tapi takpe la nak.Vacation lain2 akan menyusul nnt.Itulah,kalau dah kamu tu dari kecik suka meraung kat tmpt public so kita vacation kat rumah je la.Sekarang Damia pn dah besar,dh pandai bwk diri tapi tak la sampai dah pandai cuci berak sendiri.Isk!

Dan destinasi kitorang mmg takleh nk blah la.Ikut plan asal we all plan nak ke Penang tapi memandangkan aku baru habis segala test + assignment dan cuti midterm pun seminggu je,serious tubuh penat so we all decide ke Kuala Lumpur.Ngeh!Ngeh!Ngeh!Anggap je la ye nok we all x penah jejak sana la kalau x mmg x dramatik penceritaan pengalaman bercuti kitorg.Wakaka!

Maka time aku bercuti ini bukanlah time budak sekolah cuti so urusan booking-membooking ni tak payah nak risau sangat sbb confirm x adanya word SOLD OUT (begitu confident sekali).Dan kerana itulah baik dari booking flight sampai ke hotel semua nak buat last minutes (unsur riak ada disitu).Tapi syukur x ada yg silap kalau tak mau seminggu aku kena tadah telinga dgn Arie.Diakan suka bebel.Jadi percutian kali ni kitorang tak pergi dengan kereta.

Untuk penerbangan,memandangkan lokasi yang ingin dituju adalah Kuala Lumpur,kami prefer Fire Fly.Selain dari landingnya kat airport Subang tu je,pada aku penerbangan ni sangat comfortable bila bwk anak since anak aku bukan jenis duduk diam.Compared to Air Asia and MAS yg seat 3,mmg tak comfortable kalo sebelah kau ada orang yang tak dikenali dan anak sendiri tu jenis takut orang.Cerita lain kalo aku laki bini kaya sangat pastu dapat booking business class naik MAS.Heaven.Teringat aku dgn soalan si Arie waktu kitorg on the way balik Trg haritu,dia tanya aku,"Agak2 meal apa ye yg diorang serve untuk yg duk business class tu sampai nak tutup2 dengan langsir.Ntah2 diorang serve ayam panggang sekor sorang ork.Tu yg nak cover sangat tu".Heh!Bersyukur je la kita yg dpt juice dgn kacang free ni dari kena order kat yg tolak troli mcm dalam Air Asia tu.Kumpul duit la booking tiket business class kalau nak tahu sangat meal apa yg diorg serve.Muehehehe!Tapi setakat ni orait la pada aku untuk perjalanan yg short distance takat dari Trg ke KL tu.Takyah nak demand lebih2 janji troli anak kau boleh stop kat tangga pastu bila dah mendarat baik je troli tu orang dah angkatkan letak bwh.Biasa la.Akukan pemalas.

Ini pic Damia sebelum berlepas.Bunyi macam nak ke New York je kan.Hehehe!Takpe la.Insyaallah kalau ada rezeki sampai la nak berholiday oversea pulak.Bukan takat New York,London,Milan,Tokyo,Ulu Jempol nnt semua kitorang akan jejak............................bila banyak duit nnt la.Tapi xtau bila la.Huhuhu!

 

Aku dengan Arie mmg selalu malu nak tangkap pic dlm flight.Takut sangat orang cop jakun tapi bila fikir balik probability aku nak jumpa balik orang yang menyaksikan kejakunan kami tu adalah amat kecil,maka kami anak beranak begitu seronok sekali mensnap sana snap sini snap sinun.Lantak la Senah sebelah nak cakap apa pun.

Mode holiday: Bye bye Terengganu.Hello Kuala Lumpur!

Dia ni semua benda nak teruja.Dapat juice free dgn muffin free pun nak teruja.Tapi apapun,muffin Fire Fly sungguh sedap.Dan satu aku perasan,kalau dalam Fire Fly dia bg gelas kertas,dalam MAS kelas plastik.Hek,yang tu pun nak pertikai.

Nota kaki:Sbb ank aku dah bergantung kat lengan nak tuuuutt,aku kira to be continue la.Daaaaaa......

No comments:

Read.Think.Express

Trust Yourself When Others Doubt You