Makan-makan:Asian King Food

Ok let's eat like a king.Kat mana?Kat Asian King Food.Muahaha!Meh sini meh saya nak bawak korang pergi lagi satu tempat makan yang kita boleh panggil tempat makan bajet.Awat bajet?Bajet la sebab harganya MURAH.Hehehehe!Serious murah.

Sabtu yang indah ini kami menghabiskan masa bersama my dear kakak di Calamvale.Owh saya sudah jatuh chenta dengan area sini iaitu area Sunny Bank dan kawasan berhampiran dengannya.Kerana apa kita suka kat area sini sebab kat sini la antara kawasan yang paling mudah nak cari makanan halal,restaurant halal dan yang pasti kat sini antara kawasan yang ramai muslim.Bila tempat ramai muslim,akan ada la masjid.Hah gitewww!OK berbalik cerita asal.

King Food ni letaknya kat Sunny Bank Hills Shopping Town.Kat level 4,area food court.Alah tak susah pun nak cari.Bersebelahan dengan kedai kebab Halal.Nak pergi sini tak jauh sangat dari city.Dalam 25 minutes berkereta gitu.

Duduk overseas ni bila tau ada restaurant Halal selalunya orang Malaysia kat sini dia punya happy ibarat bawak serunding boleh lepas kat kastam check.Hahaha camtu la happy dia.Muahaha!Sebab memang tau asal serunding je jarang yang dapat lepas.Muahaha!Kalau lepas nasib ler tu.



Dan kat Asian King Food ini terdapat pilihan makanan bergoreng yang pada saya harganya juga masih lagi affordable dan kalau nakkkkk lagi murah,pilihan makanan yang telah siap di pack juga ada.Dan yang pastinya satu container harganya just $3.10.OMG.Hihihihi.


Nah bagi jelas lagi kot ada yang tak percaya.Hihihi!Dan my dear kakak cakap kalau nak murah lagi try datang lepas jam 2.Dia akan reduce lagi harga.Owh tak ke best namanya dah hujung-hujung bulan elaun lambat masuk,inilah pilihannya.Itu untuk student la.Hihihihi!

Harus diingat kedai ni tak beroperasi sampai malam sebab dalam shopping mall kan.Semua tahu shopping mall kat sini tutup awal tak macam kat tempat kita.

Bila dapat murah boleh la amik dua tiga jenis.Ya dak?Dan jangan risau kerana kedai ini ada certificate HALAL.Dan kedai ini pun dah beroperasi sejak sekian lama.Dan kalau taknak food yang dah dipack dalam container ni,dan rasa nak makan makanan bergoreng,silalah order.Banyak sangat pilihan dia.


Tu dia menu sekeliling.Tunggu pilih je mana yang berkenan.Takyah merisik.Dia pakai chop terus.Hihihi!

Kalau tak silap saya dulu ada juga kedai konsep mcm ni kat Inala Plaza cuma kat situ food tak banyak pilihan dan sekarang ni dah TAK HALAL mungkin dah tukar owner lain atau owner dulu beralih arah.Ok itu saya tak pasti.

Tapi yang ini dengan banyak pilihannya saya rasa highly recommenced la untuk sesiapa yang nak ubah selera sekali-sekala.Hehehe!


Dan tuan tanah tak agak2 membeli.Ada nasi goreng,ada mee goreng,ada cekodok atau apa entah nama dia.Cekodok inti daging dan inti ayam lepas tu kat luar dia ada perasa lain pulak seingat yang merah tu sweet and sour.Dan kalau nampak chicken wing tu,owh akak suka la sbb sedap wooo!Ayamnya manis2 manja gitewww.Owh suka sangat makanan manis maklum la orang pantai timur.Hohoho!

Dan bila kedai asian macam ni,springroll yadda yadda tu pun ada.Kot la takmau makanan berat boleh la order makanan ringan eh hot snack.Kikiki.Eh boleh mcm tu.Huhuhu!

So kalau ada masa,silalah cuba.Tapi kalau tak kena selera jangan marah aii tau.Sebab I tolong bagitahu je.Muahahaha!Maklum la lain orang lain rasanya.


No comments:

Read.Think.Express

Trust Yourself When Others Doubt You