Manusia

Manusia,manusia,manusia.3 kali aku ulang.

Tak faham betul dengan sesetengah manusia.Sendiri cari pasal dengan orang,tapi orang yang dia cari pasal tu jugak yang dipersalahkan.

Sabar je la layan orang yg kalau ikut umur sepatutnya matang la tapi malangnya tak matang jugak rupanya.

Tak perlu la duk keluar hadith kalau kita sendiri buat kat orang.Ada pulak dia yang cari pasal dulu,mangsa yang dia kenakan tu pulak dianggap cari pasal dengan dia.Tak ke pelik tu manusia.

Buatlah nak buat apa pun.Aku tak kisah.Duk sibuk hal rumahtangga orang sampai orang bergaduh suami isteri tak rasa bersalah pulak.Sekarang nak mintak simpati orang lain cakap diri teraniaya pulak.

Mulut sendiri bawak cerita hal orang,lagakan orang,tetiba aku yg mangsa dipersalahkan.Buatlah kalau dah rasa itu membahagiakan anda.Allah swt maha adil.

Dan apa yang pasti,aku bukan yang pertama menjadi mangsa.Hukhukhuk!Ramai lagi "in list" mangsa dia.

Cuma yang pelik dia ini,tak pernah sedar pun apa yang dia buat itu salah.Payah juga bila orang perasan dia perfect dalam segala segi ni.Serious pathethic!

No comments:

There was an error in this gadget

Read.Think.Express

Trust Yourself When Others Doubt You



Email me